2013. december 16., hétfő

Mi kerüljön a kekszes dobozba? - Mézeskalácsos kekszek

Ahogy ígértem, folytatom a kekszes sorozatot, és ezúttal kikísérleteztem a mézeskalácsos kekszet. Mivel egy mézeskalácshoz ipari mennyiségű alapanyag szükséges (legalábbis nekünk olyan receptünk van), ill. olyan sok is lesz belőle, amit meg is unhatunk, így talán jól jöhet ez a recept. Az alaprecept a múltkori fahéjas csillagoké, csak kicsit módosítva.

Hozzávalók:
  • 15 dkg puha vaj
  • 4 evőkanál porcukor
  • 1 vaníliarúd
  • 15 dkg finomliszt
  • 1 evőkanál étkezési keményítő
  • 3 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék

Ezúttal is dupla mennyiséggel dolgoztam. A vajat margarinnal helyettesítettem, a vaníliát vaníliás cukorral és porcukor helyett kristálycukrot használtam.
A margarint a cukorral és a vaníliás cukorral fakanállal összekevertem, majd hozzáadtam a keményítőt, a mézeskalács fűszert és a lisztet, majd összegyúrtam és kinyújtottam a tésztát (ehhez szükségünk lesz még valamennyi lisztre), és jöhetett a szaggatás.
Gázsütőben a 4-esen kb.: 10 perc alatt tésztavastagságtól függően megsültek.
A kész sütik tetszés szerint tojáshabbal vagy egyebekkel dekorálhatók.
(A kimaradt tésztából elkészült a karácsonyi csiga is, ami a tányér közepén virít :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése